Zoeken

Zo voorkom je veel voorkomende Microsoft 365 problemen!

Problemen met SharePoint zoals een langzaam werkende omgeving zijn ontzettend frustrerend. Deze problemen hebben niet alleen directe gevolgen voor de adoptie van het platform, maar hebben op langer termijn ook een negatief effect op de motivatie van werknemers. Dit is natuurlijk iets wat je liever voorkomt dan verhelpt. Maar wat gaat er eigenlijk mis waardoor jij SharePoint problemen ervaart? Overstappen naar de Cloud

Veel organisaties nemen de beslissing om van een traditionele classic fileshare omgeving over te stappen naar een Cloud oplossing zoals SharePoint. In theorie is dit volgens Like-IT ook een zeer slimme beslissing, mits je het goed doet. Hier gaat het dan ook vaak mis. Vaak zien we dat de overstap goed wordt gemaakt, maar de inrichting van de nieuwe technologie niet juist wordt neergezet. De afgelopen jaren hebben we meerdere van dit soort gevallen gezien. Situaties waarin de technologie aanwezig is, maar de juiste inrichting niet. Dit zorgt vervolgens voor een hoop onnodige problemen.

Problemen met SharePoint

Problemen met SharePoint lopen heel erg uiteen. Veel voorkomende problemen die wij vaak terug zien zijn echter:

  • Gebrek aan overzicht over de bibliotheken, sites en subsites

  • Rechten staan niet goed geconfigureerd waardoor toegang niet correct is ingeregeld

  • Gebruikers zijn veel tijd kwijt met het zoeken naar de juiste informatie

  • Oude en ongebruikte content neemt een groot gedeelte van de omgeving in beslag

  • Het delen van informatie met derden die geen toegang horen te hebben tot deze informatie is lastig

  • Niet kunnen voldoen aan AVG / GDPR wetgeving door een gebrek aan inzicht

  • Wie is eigenaar en dus verantwoordelijk voor welke content

  • Inzicht in document versies

Zoals hierboven al eerder is vernoemd zijn dit problemen die we bij meerdere klanten zijn tegen gekomen. Er zijn is natuurlijk nog een heel scala met klachten die ook passen bij een verkeerd ingerichte SharePoint omgeving. Je denkt nu misschien wel “deze problemen zijn toch helemaal niet allemaal performance issues?”. Dit zie je goed, maar de problemen kunnen er echter wel voor een negatief effect op de prestaties van jouw omgeving.

En nu?

De grootste oorzaak van al deze problemen is het verkeerd inrichten van de nieuwe technologie en het gebruiken van deze technologie op de oude vertrouwde manier waaraan de organisatie gewend wad met de oude systemen. Dit is niet wat je voor jouw organisatie wil en daarom raden we je ook aan dit te voorkomen in plaats van te verhelpen. Hoe je dat het beste kan doen is simpel. Kies een SharePoint systeem uit wat compleet geautomatiseerd is waardoor het eenvoudig in gebruik is. Wanneer de basis van je nieuwe omgeving staat als een huis kan er niet meer zo veel verkeerd gaan in de toekomst. Kies daarom voor eenvoud, structuur en veiligheid. Een voorbeeld van een systeem die dit biedt is DaiyDrive. De oplossing

Klik hier voor een DailyDrive demo

DailyDrive is een SaaS-oplossing waardoor het gebruik van Microsoft 365, SharePoint en Teams enorm eenvoudig wordt gemaakt. Met deze veilige online werkomgeving is samenwerken nog nooit zo efficiënt geweest. Door de overzichtelijke structuur van DailyDrive is het eenvoudig om orde te scheppen in je documenten en kan je alles veilig opslaan en archiveren. Door deze Cloud oplossing hoef jij je dus nooit meer af te vragen waar je je documenten moet opslaan. DailyDrive is net zo makkelijk in gebruik als in onderhoud. Over updates van de software hoef jij je namelijk nooit meer zorgen te maken. Dat regelen wij. Verder kan je met 1 druk op de knop zelf nieuwe sites aanmaken. Hierdoor heb je geen helpdesk meer nodig en bespaar je veel tijd en geld.

DailyDrive

Onze software DailyDrive wordt in drie varianten aangeboden. DailyDrive Basic, Premium en Excellent. Elke variant heeft een unieke samenstelling van functionaliteiten en mogelijkheden. Natuurlijk is het altijd mogelijk om van pakket te switchen. Met het basis pakket zit je daarom altijd goed en is het indien mogelijk eenvoudig en veilig om te switchen en uit te breiden naar een ander pakket. Hieronder vind je een duidelijk overzicht van de overeenkomsten en verschillen tussen de drie varianten van DailyDrive.

DailyDrive Basic

Het basis pakket bestaat uit een Dashboard met een (social) Intranet en een Document management systeem (DMS) wat geschikt is voor afdelingen en processen. Binnen het Dasboard zijn er mogelijkheden voor klant specifieke opties. Dit houdt in dat het naar wens in te delen is. Voor dit project is er een eenmalige investering nodig van slechts 1500,- euro ongeacht het aantal users je wenst toe te voegen. De overstap naar DailyDrive is eenvoudig, gestructureerd en veilig. Met ons basis pakket zorg jij ervoor dat er efficiënter gewerkt kan worden binnen jouw organisatie.

DailyDrive Premium

Het uitgebreide Premium pakket is uitsluitend als Saas af te nemen. Dit SaaS-contract bedraagt 495,- euro per maand. Het Premium pakket is tot 99 users en gebaseerd op een vast bedrag. Natuurlijk is het mogelijk het aantal users uit te breiden. Voor elke extra user wordt 2,5 euro bekostigd. Binnen het Premium pakket is het mogelijk om klant specifieke modules in te richten. Heb je jaarlijks 4 software updates, die wij automatisch voor je doorvoeren zodat jij er geen last van en omkijken naar hebt. Met het Premium pakket kan je gemakkelijk en gratis gebruik maken van technisch support met betrekking op het product DailyDrive. Dit bespaart overige kosten. Natuurlijk is ook het Premium pakket uit te breiden en maandelijks opzegbaar.

DailyDrive Excellent

Het Excellent pakket is het meest inclusieve pakket en uitsluitend als Saas af te nemen. Dit SaaS- contract bedraagt 995,- euro per maand. Het Excellent pakket is tot 99 users en gebaseerd op een vast bedrag. Natuurlijk is het mogelijk het aantal users uit te breiden. Voor elke extra user wordt 3,5 euro bekostigd. Binnen het Excellent pakket is het mogelijk om klant specifieke modules in te richten. Heb je jaarlijks 4 software updates, die wij automatisch voor je doorvoeren zodat jij er geen last van en omkijken naar hebt. Met het Excelent pakket kan je gemakkelijk en gratis gebruik maken van technisch support met betrekking op het product DailyDrive .Ook heb je met het Excellent pakket gratis toegang tot onze Support-desk. Dit bestaat overige kosten. Als laatst heb je met het Excellent pakket ook direct toegang tot de DailyApps. Het Excellent is het meest complete pakket van DailyDrive en is maandelijks opzegbaar.

Ben je geïnteresseerd in DailyDrive of heb je vragen over de verschillende pakketen klik dan hier voor het contact formulier. Wil je meer weten en een demo inplannen klik dan hier om een afspraak te maken. Wij van Like-IT zijn er van overtuigd dat werken eenvoudiger, gestructureerder en veiliger wordt met DailyDrive.


1 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

5 tips voor Microsoft 365 gebruikers: Monthly update

Toegankelijkheidsweergave Koud regenachtig weer, een verlengde avondklok. Oftewel geen enkel excuus voor jou om onze blog met maandelijkse updates NIET te lezen! Dus tijd voor een momentje voor jezelf

Zo maak jij online meetings efficiënter!

Toegankelijkheidsweergave Video call in en video call uit. Vergaderen, vergaderen en nog meer vergaderen. We doen niet anders. Ondanks dat het bijna dagelijkse routine is, klaagt meer dan 75% van ons

Niet te missen voordelen SharePoint bibliotheek

Toegankelijkheidsweergave Geef maar toe… jij bent stiekem wel eens tijdelijk een document “kwijt”. Je weer zeker dat je hem hebt opgeslagen, maar je weet alleen niet meer precies waar en onder welke t