Zoeken

Hoe je de roadmap voor Nieuwe Medewerkers kunt Verbeteren met het gebruik van SharePoint

Een vernieuwde roadmap voor medewerkers kan een effectieve manier zijn om je HR-on-boarding processen "op papier" te krijgen. Zo zorg je ervoor dat de effectiviteit van je medewerkers zowel als hun aanpassingsvermogen, goed aansluiten bij de belangen van je organisatie. Maar waar begin je?


Laten we eens kijken hoe en waarom zo'n routekaart goed is, evenals de vele manieren om het proces te optimaliseren met behulp van doordachte planning en kostenbesparende HR-automatiseringen, zoals SharePoint en de DailyDrive.


Het belang van de werknemers ervaring

Zoals sterk is onderstreept door de huidige, hete arbeidsmarkt, hangt het succes van je organisatie bij het nastreven van haar financiële en zakelijke doelen in grote mate af van hoe je werknemers het ervaren om met je samen te werken. Medewerkers die baat hebben bij een duidelijke, doordachte en efficiënte roadmap voor nieuwe medewerkers, zullen bijdragen aan een hogere werknemersloyaliteit binnen je organisatie.


Deze lagere omzet zal een netto positief effect hebben op de wervingskosten. Bovendien genereren werknemers die gelukkiger en beter geïnformeerd zijn en zich gewaardeerd voelen - (allemaal bijproducten van slimme en grondige on-boarding) naast het algemene bedrijfsbeleid en de bedrijfscultuur - een verhoogde productiviteit. Samen helpen deze twee voordelen van soepele on-boarding (minder omzet en verhoogde productiviteit) de werkcultuur te verbeteren. Laten we dus eens kijken hoe je ervoor kunt zorgen dat je alles uit je huidige werknemers roadmap haalt om potentiële voordelen en verbeteringen te kunnen realiseren.


Hoe je jouw nieuwe werknemers roadmap kunt verbeteren

Herinner je je dat metaforische "stuk papier" waarmee we beginnen, dat je huidige on-boardingproces schetst?

We gaan ervan uit dat dit inmiddels al digitaal is. Maar een belangrijkere vraag is of je alle kansen optimaal benut om de beste roadmap voor je nieuwe medewerkers te ontwikkelen.


1. Synchroniseer gerelateerde processen

Kortom, we raden de "sync" -gerelateerde en overlappende HR-processen aan met slimme automatiseringen. Dit manifesteert zich vaak als een gestroomlijnd systeem dat redundanties identificeert en verwijdert - of nieuwe efficiëntie introduceert - in je wervings-, preboarding- en on-boarding proces.

Het belangrijkste voordeel van deze aanpak wordt onmiddellijk duidelijk zodra deze is geïmplementeerd: een naadloze ervaring, zichtbaar end-to-end, van de gehele initiële werknemerservaring. Naast kostenbesparingen en de goede indruk die het maakt op nieuwe medewerkers, is HR-leiderschap op deze manier in staat om gebieden van toekomstige verbetering te identificeren binnen jouw evoluerende nieuwe werknemers roadmap.


2. Ontwikkel een gestandaardiseerde provisioning checklist

Stel je voor dat je een nieuwe werknemer bent. Het is je eerste dag. Je hebt alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan. Klinkt perfect, toch?

Alleen is dit nog steeds een zeldzaam scenario, in te veel organisaties.

Met de juiste basis en slimme automatiseringen kan je HR-afdeling zich onderscheiden op dit belangrijke gebied voor het on-boarden van nieuwe medewerkers.


Hier volgen enkele voorbeelden van wat kan worden opgenomen in een gestandaardiseerde controlelijst voor inrichting:

  • Computer/Laptop

  • Kantoorbenodigdheden

  • IT-accounts

  • VPN-toegang

  • Overige apparatuur (denk aan mobiele toestel)

  • Toegang tot faciliteiten

  • Parkeerpas

  • Welkomstpakket (notitieblok, pen, mok)

Standaardisatie betekent niet inflexibel. Met oplossingen zoals DailyDrive kan provisioning worden aangepast aan de behoeften van je organisatie, ongeacht de branche of administratieve structuur.

Met alles op één plek, kan HR-leiderschap het management en de afdelingsleiding in staat stellen om zoveel mogelijk provisioning fulfilment te automatiseren, waardoor er meer tijd overblijft voor belangrijke taken zoals job fulfilment en bedrijfsgroei.


3. Communiceer met nieuwe medewerkers voor hun eerste dag

Hoewel het een relatief eenvoudige en duidelijke aanbeveling is, verdient pre-engagement een speciale vermelding als het gaat om je nieuwe werknemers roadmap. Het helpt beide partijen om wat papierwerk op te ruimen voordat ze zich bezighouden met de spannende maar potentieel overweldigende taak om aan de slag te gaan in een nieuwe rol. Het betrekken van nieuwe medewerkers voor hun officiële start kan helpen de vroegste dagen van een nieuwe zakelijke relatie glad te strijken, in het voordeel van iedereen en biedt de mogelijkheid om een voorsprong te krijgen.


4. Digitaliseer het papierwerk van nieuwe medewerkers

Nog niet elke organisatie heeft het papierwerk van nieuwe medewerkers gedigitaliseerd. Vaak is dit gewoon iets dat op de weg is geschopt. Dat is niet erg. Maar het opnieuw bekijken of opnieuw opstarten van je nieuwe werknemers roadmap moet beginnen met digitalisering.

Zoals in – alles. Het is niet meer nodig om gaten op te vullen met papieren formulieren.

Digitalisering maakt iedereen gelukkiger. Van cruciaal belang voor remote-first en / of hybride werkplekken, maar misschien wel net zo of belangrijker voor fysieke kantoorruimtes, vermindert digitalisering rommel (en je ecologische voetafdruk), versnelt het invullen van formulieren en maakt het delen van gegevens tussen afdelingen mogelijk.


5. Stel een welkomstpakket samen

Misschien heb je ze gezien in snapshots die op LinkedIn zijn geplaatst. Een welkomstpakket kan een kans zijn voor meer dan alleen gegevensverzameling, voor formulieren en wettelijke vereisten.

Welkomstpakketten maken indruk op werknemers, helpen hen zich verbonden te voelen aan het begin van hun werk met je bedrijf en ze dragen bij aan retentieverhogingen tot 82%.

Enkele items die je mogelijk in een welkomstpakket opneemt:

  • Welkomstbrief

  • Enquête "Je beter leren kennen"

  • Welkomstgeschenk

  • Visitekaartjes

  • Company swag (mok, notitieblok, koozie, etc.)

  • Personeelshandboek

  • Organigram/directory

  • Informatie over bedrijfstools, kantoorvoorzieningen en extraatjes, nabijgelegen eetgelegenheden en cafés

Het kost slechts een klein beetje inspanning vooraf om welkomstpakketten te plannen en te vervullen, met hoge dividenden die aan je worden terugbetaald in de vorm van verhoogde retentie en productiviteit.


6. Wijs een on-boarding buddy toe

Voordat werken op afstand en hybride meer gebruikelijk werd, consolideerden veel grote en kleine organisaties vaak nieuwe on-boarding-processen voor werknemers in een oriëntatiedag. Hoewel dit nog steeds kan werken, kan op de werkplek van vandaag dezelfde motivatie om cultuur op te bouwen en on-boarding te versnellen worden bereikt door on-boarding-buddy's of cohorten digitaal (en / of IRL) toe te wijzen.

Een uitgebreide nieuwe roadmap voor werknemers zal zich richten op zachtere voordelen zoals deze, samen met andere meer tactiele oplossingen. Help nieuwe medewerkers te settelen door ze te koppelen aan anderen die misschien directer weten hoe ze zich voelen in hun eerste dagen.


7. Home Run swing – haal je 'day one'-agenda uit het park

Als we het opnieuw hebben over retentiedoelen, is dat omdat we uit de eerste hand hebben gezien hoe waardevol het is voor onze klanten. Naast het zoveel mogelijk stroomlijnen en als aanvulling op andere inspanningen om je nieuwe medewerkers een warm welkom te bieden, is het uitschakelen van de dagagenda van je werknemer uit het park een geweldige manier om indruk op hen te maken en on-boarding comfortabeler te maken.

Een sterke agenda voor de eerste dag kan het volgende omvatten:

  • Een rondleiding door het kantoor (bonuspunten voor creativiteit)

  • Meet & greet met team/leiderschap

  • 1:1 met directe manager

  • 1:1 met on-boarding buddy

  • Welkomstlunch of ander sociaal evenement

Veel van wat we bespreken rond je geoptimaliseerde roadmap voor nieuwe werknemers gaat over duidelijke, directe, doordachte communicatie met nieuwe medewerkers - en een winnende dag één-planning zet in dit opzicht de toon.


8. Ontwikkel een 30/60/90 plan

Maak het duidelijk, documenteer doelen en mijlpalen, stel verwachtingen vast aan het begin.

Met zaken als geautomatiseerde on-boarding die helpen om het drukke werk aan het begin op te ruimen, zal een stevig en duidelijk gecommuniceerd 30/60/90 on-boarding-plan zoveel positieve rendementen opleveren voor zowel je organisatie als de nieuwe medewerkers. Productiviteit zal baat hebben bij zo'n gestructureerd plan, net als het moreel.


9. Stroomlijn training en oriëntatie met online leren

Vooral in combinatie met veel van de bovenstaande strategieën en tools, kan het gebruik van online leren voor training en oriëntatie van nieuwe medewerkers extra on-boarding-efficiëntie bieden. Het documenteert ook de inspanningen om aan de regelgeving te voldoen en maakt ze gemakkelijk te rapporteren.

Ten slotte, vooral voor trainingen die belangrijk zijn, maar waarvoor je of andere leiders niet noodzakelijkerwijs "in de kamer" hoeven te zijn, biedt online leren een sneller proces voor werknemers die graag in hun eigen tempo willen gaan - en vervolgens aan de slag gaan met hun dagelijkse verantwoordelijkheden.


10. Krijg feedback van nieuwe medewerkers

Last but not least, zal een uitgebreide nieuwe employee roadmap ruimte creëren voor veel feedback. Automatisering kan hier weer helpen, maar of je het nu gebruikt of ervoor kiest om handmatig in te checken, het is de moeite waard om op regelmatige tijdstippen nieuwe medewerkers in te schakelen om te zien hoe het met hen gaat. Profiteer van hun perspectief op identiteitsverbeteringen of nieuwe toevoegingen aan je roadmap.


Procesautomatisering: de kern van je roadmap

Zoals hopelijk duidelijk is gemaakt, kan procesautomatisering voor de on-boarding van je werknemers veel efficiëntie en voordelen bieden in je roadmap voor nieuwe medewerkers.


Bij Like-IT hebben we producten ontworpen die deze efficiëntie maximaliseren, terwijl we ook ruimte laten voor op maat gemaakte oplossingen die zijn gebouwd aan de unieke behoeften van jouw organisatie.


Om beter te onderzoeken hoe procesautomatisering de roadmap van je nieuwe medewerker naar een hoger niveau kan tillen, kun je met Like-IT een moment inplannen om onze software te beter te leren kennen.


Betere retentie, hogere productiviteit, een gelukkigere werkplekcultuur - dit alles en meer kan worden gewonnen door slimmere, snellere, foutbestendige gegevensverzameling en -verwerking van nieuwe medewerkers. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven