Zoeken

Drie manieren hoe een cloud service jouw werknemers ervaring verbetert!

Bijgewerkt op: 10 feb.

Cloud computing omvat het internetgebruik om diensten, tools en applicaties aan te bieden, denk bijvoorbeeld aan databases, netwerken, servers en software.



De cloud begon halverwege de jaren 2000 enorm populair te worden en werd door veel bedrijven omarmd omdat het traditionele computer gerelateerde problemen verminderde. Denk hier bijvoorbeeld aan de noodzaak om dure hardware of softwarebronnen te kopen. Bijna twintig jaar later, blijven clouddiensten groeien in populariteit. Volgens Gartner zal tegen 2025 zeker 85% van de organisaties de cloud hebben omarmd als een belangrijke operationele hulpbron.


De mainstream adoptie van de cloud is geen verrassing. Een opvallend voordeel van cloud computing in veel ondernemingen is de mogelijkheid en het vermogen om de werknemerservaring te verbeteren. Ook draagt het bij aan een beter klantervaring. Maak je gebruik van de cloud? Kun je een SaaS oplossing in je bedrijf implementeren. Dit brengt een aantal voordelen met zich mee om werknemers de meest bevredigende ervaring te bieden die mogelijk is.


1. Biedt een naadloze omni-channel klantervaring

Zo heb je mogelijk verschillende kanalen waar werknemers contact met elkaar kunnen opnemen. Denk aan e-mail, telefoontjes of misschien zelfs het intranet. Het gebruik van een digitale werkomgeving zoals de cloud kan eventuele communicatiekloven tussen deze verschillende kanalen wegwerken door toegang te bieden vanaf één enkel platform. Hierdoor is het niet meer nodig om constant van de ene naar de andere app te schakelen en wordt de productiviteit flink verbeterd.


2. Communicatie middelen verhogen

Een traditionele oproepconfiguratie beperkt het aantal oproepen dat een nummer kan aannemen. Als je als bedrijf meerdere gesprekken wilt voeren kunnen er problemen ontstaan. Microsoft Teams biedt hier een mooie oplossing met meer dan 300 gesprekdeelnemers en 10.000 luisteraars voor als je een publieke uitroep moet doen. Ook biedt de chat optie een laagdrempelige manier om contact met elkaar op te nemen. Een ander populair communicatie middel binnen Microsoft 365 is het gebruik van nieuwsbrieven binnen je SharePoint omgeving. Nieuwsbrieven bieden de mogelijkheid om makkelijk en snel informatie te delen met mensen binnen in je afdeling. Ook biedt dit de mogelijkheid om commentaar op dit nieuws te leveren en zelfs polls erin te zetten om makkelijk meningen uit te wisselen.


3. Communiceer 24/7 met werknemers

Meestal bellen werknemers om algemene of routinematige vragen te stellen. In plaats van steeds dezelfde vragen te beantwoorden, kun je dit laten innemen in je sociale intranet. Deze cloud gebaseerde tool zorgt ervoor dat je werknemers direct op de SharePoint site het antwoord vinden waar ze naar opzoek zijn.


Door dit te doen, kunnen uw klantenvertegenwoordigers zich concentreren op gecompliceerde taken in plaats van zich bezig te houden met repetitieve vragen. Het vermindert ook het aantal werknemers dat nodig is om tegemoet te komen aan een groeiend werknemersbestand.

Bovendien hoeven je werknemers niet te wachten op antwoord van een andere werknemer. Zij kunnen de oplossing zelf makkelijk vinden en zijn ze dus niet gebonden aan anderen hun werktijden. Wat als bedrijf betekent, dat de productiviteit hoog blijft.


Gevolgtrekking


Er zijn veel manieren waarop je cloud gebaseerde oplossingen in je bedrijf kunt opnemen om de werknemer ervaring te verbeteren. Een van de belangrijkste is het gebruik van een cloud gebaseerde oplossing met een SaaS dienstverlener die dit voor je op de rails houdt.

Een omni-channel oplossing zal vooral helpen bij het bieden van een uniforme ervaring via de verschillende contactkanalen. Je bedrijf zal ook profiteren van aanzienlijke verbeteringen in de operationele efficiëntie. Neem dus contact op met een gerelateerde provider en stippel de weg vooruit voor jouw bedrijf uit!


Heb je vragen of wil je graag meer informatie ontvangen? Neem dan contact met ons op!


15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Dezelfde tijd op een andere locatie? Of een andere tijdstip op dezelfde plaats? Wij gaan uitleggen hoe je mensen kunt helpen naadloos samen te werken in tijd en ruimte. Lees dus snel de handleiding. W